Coin mag zich de grootste Italiaanse speler op de kledingdistributiemarkt noemen en wil nu ook de internationale warenhuizenmarkt veroveren. De Coin groep richt zich met name op retailstrategie en samenwerking met bekende merken.
De huidige retailexpansie speelt zich voornamelijk af via franchiseoperaties met partners op locale markten. Coin bezit in het buitenland vijftien winkels, waarvan vijf eigen winkels en tien franchisewinkels. Daarnaast wil de groep de internationale markt betreden met een nieuw logo dat is ontwikkeld voor een kosmopolitisch publiek.
In september zal in Milaan de internationale concept store Coin Excelsior zijn deuren openen. De store heeft een oppervlakte van zevenduizend vierkante meter verdeeld over zes verdiepingen. In de winkel zullen de collecties van een merken als Isabel Marant, Christian Louboutin en Sergio Rossi worden aangeboden. “We zijn zeer enthousiast over dit project. De Coin groep kan zich nu uitbreiden naar het hogere retailsegment”, aldus Stefano Beraldo, bestuursvoorzitter van de Coin groep.
Coin richt zich op internationale markt
Gepubliceerd op 22 maart 2011 om 00:00
Reacties 0