Supermarktketen Dirk van den Broek is met de advertentie ‘De koek is op’ uitgeroepen tot winnaar van Dagbladgoud 2010. Dagbladgoud bestaat uit een publieksprijs en een vakprijs. Heineken ontving de vakprijs met de Bertje! Campagne. Voor de publieksprijs brachten bijna 50 duizend mensen hun stem uit.
Olaf Croon (directeur Cebuco): “Dit jaar waren er veel WK-inhakers onder de inzendingen. Dirk van den Broek won met de inhaker ‘De koek is op’, na een nek-aan-nek race met Bertje! Van Heineken.” Volgens Croon worden dagbladadvertenties door lezers gewaardeerd.
"Uit alle onderzoeken krijgen we teruggespeeld dat lezers advertenties als relevante aanvulling zien. Een ander feit is dat creativiteit werkt en er voor zorgt dat de boodschap beter overkomt bij de lezer. Uiteindelijk speelt het een belangrijke, zo niet doorslaggevende, rol in de effectiviteit van communicatie.”
Dirk winnaar Dagbladgoud
Gepubliceerd op 22 maart 2011 om 00:00
Reacties 0