Nederlanders bezoeken gemiddeld 50,2 minuten per maand retail websites. De online retail bereikt daarnaast ruim 80 procent van de internetgebruikers in Nederland, terwijl dat in 2010 nog 75,3 procent was. Volgens onderzoek van comScore staat ons land daarmee in de top vijf grootste markten wat betreft retailbereik.
Groot-Brittannië voert met een bereik van 89,4 procent de lijst aan, gevolgd door Frankrijk (87 procent), Duitsland (82,1 procent) en Ierland (80,7 procent).
Groot-Brittannië ligt tevens aan kop wanneer het om het aantal bezoekminuten gaat. De Britten besteden gemiddeld 84,1 minuten per maand op retailsites. Frankrijk staat met 83,2 minuten op nummer twee, gevolgd door Turkije met 73 minuten. Nederland behaalt met een gemiddelde van 50,2 minuten per bezoeker ook op dit onderdeel een vijfde positie. Het Europese gemiddelde ligt op 52,4 minuten.
De categorie prijsvergelijking werd in januari door 31,6 procent van de internetters bezocht. De categorie kleding had een bereik van 28,4 procent en kwam daarbij op de tweede plek.
De meeste bezochte webshops in ons land per totaal aantal unieke bezoekers zijn respectievelijk Bol.com, Apple.com, Amazon, Wehkamp.nl en Ah.nl.
‘Nederlanders bijna een uur per maand op retail websites’
Gepubliceerd op 23 maart 2011 om 00:00
Reacties 0