Euretco ziet omzet dalen
Gepubliceerd op 4 april 2011 om 00:00
De omzet van het retail serviceorganisatie daalde met 1,4 procent. Deze daling werd met name veroorzaakt door achterblijvende omzet in de woonsector (-6,5 procent). De divisie fashion zag haar omzet stijgen met twee procent en scoorde beter dan de markt (0,1 procent). Ook de sportsector wist een lichte omzetstijging te realiseren van een procent.
"De focus lag in 2010 op efficiency enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds, waaronder onze services, om onze commerciële slagkracht te vergroten", aldus Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco. "Dit betekent dat we naast kostenreductie ook geïnvesteerd hebben om die kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten."
Een ander speerpunt van het bedrijf is margeverbetering. "Dit doen we door het stimuleren van onze private labels zoals Topform en Optisleep bij wonen en Babyface, LCKR en Harold binnen de mode-activiteiten. Dankzij intensievere samenwerking en het leveren marktinformatie aan onze leveranciers, kunnen we er in slagen hierin stappen te maken", aldus Bruijniks.
Reacties 0