Hogere prijzen in supers

Nederlandse supers gooien de prijzen omhoog, ongeacht het afnemende consumentenvertrouwen. De prijzen zijn in februari drie procent gestegen in vergelijking met de maand ervoor, zo blijkt uit cijfers van GfK.

“Dat betekent dat supermarkten in sommige productgroepen voorzichtig beginnen met het gedeeltelijk doorberekenen van de hogere prijzen van grondstoffen aan consumenten”, aldus Joop Holla van GfK.

Vooral prijzen van aardappelen en vlees zijn gestegen, soms meer dan tien procent. Ook prijzen van producten als rijst en koffie zijn gestegen (vijf procent). “Prijsverhogingen waren onvermijdelijk”, meldt Frans Fredrix van Foodsource. “De grondstofprijzen waren zo dramatisch gestegen, er was geen weg meer terug.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!