‘Retailers moeten digitale marketing omarmen’

Digitale marketing stelt merken in staat om dichter bij klanten te komen. De marketing geeft het publiek toegang tot de exclusieve ‘community’ van het merk. Dat zegt consultant en oprichter van Martens & Heads Kate Benson

De technologie zou een revolutie hebben voortgebracht in de retailwereld. Retailers kunnen het publiek nu in staat stellen om commentaar te leveren, designs te laten zien, en ideeën te pitchen. Deze ontwikkelingen zouden retailers nieuwe perspectieven kunnen bieden. Volgens Benson moeten retailers deze kans omarmen om de afstand tussen consumenten en retailers te verkleinen.

Benson stelt daarnaast dat merken een verhaal moeten vertellen. Consumenten zouden namelijk naar een verhaal achter een merk hunkeren. “Zo kan een merk klanten uitnodigen om ambassadeur van het merk te worden. Op die manier onderhoud je nauw contact met je klanten en blijven ze betrokken bij het merk.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!