Online bestedingen blijven stijgen

De Amerikaanse online bestedingen zijn in maart met 16,1 procent gegroeid vergeleken met dezelfde maand in 2010. Dat blijkt uit een rapport van MasterCard Advisors. Het is de vijfde maand op rij, waarin de cijfers stijgen. In februari werd online al 13,2 procent meer uitgegeven dan het jaar daarvoor.

"De meeste retailsectoren zijn zowel in februari als maart gegroeid, vergeleken met 2010", stelt Michael McNamara, vice president, research en analysis voor MasterCard Advisors. De online kledingsector kreeg met een stijging van 18,7 procent de grootste boost. In totaal groeide de verkoop van kleding slechts met 4,4 procent.

De hoge olieprijzen spelen volgens McNamara een rol in de verschuiving naar kopen op het internet. "De consument pakt minder snel de auto om naar een fysiek winkelcentrum te rijden", aldus McNamara.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!