Bierbrouwer Alfa reageert op commotie over Shag-bier

De Australische minister Grant McBride heeft zich dit weekeinde tegen de introductie van Shag-bier gekeerd (zie RetailNews.nl van 6 juni 2005). De slogan van de reclamecampagne luidt ‘Fancy a shag?’ Vrij vertaald betekent dit ‘Zin in een nummertje?’ De Australische minister Grant McBride wil dit biertje nu gaan verbieden. “Een storm in een glas bier. Hoe kan iemand met acht kinderen nou problemen hebben met dat woord?”, reageert Harry Meens van Shag-brouwer Alfa op de oproep van de minister om Shag-bier te boycotten. Een mogelijke boycot heeft geen gevolgen voor Alfa. “In drie jaar tijd zijn wereldwijd twintig containers verspreid. Dat komt neer op een paar honderduizend flesjes, wat in het niet valt bij de 25 miljoen flesjes en blikjes die wij jaarlijks verkopen”, aldus Meens.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!