Consument zeer gevoelig voor goed scorende websites
Gepubliceerd op 12 april 2011 om 00:00
De WUBA legde de resultaten van 112 verschillende gebruikersonderzoeken naast elkaar. Daaruit bleek dat er een bijzonder groot verschil is in voorkeur tussen de hoogste posities.”De best beoordeelde website weet gemiddeld 34 procent meer potentiële klanten te overtuigen dan de nummer twee in de branche”, aldus WUA. “De beste op het web staat dus wat conversie betreft op eenzame hoogte: ‘The winner takes it al’.”
Bijna de helft van de ondervraagde consumenten wil bij één van de drie best beoordeelde sites een aankoop doen. “Organisaties die buiten die top drie vallen, hebben dus het nakijken.” Volgens het bureau kunnen grote online spelers zich het dus niet veroorloven tevreden te zijn met een tweede of derde plaats in een onderzoek als de Web Performance Scan. “Het is van ongekend belang te streven naar de best presterende website, welke alleen gerealiseerd kan worden door goed naar de wensen en afwegingen van de online oriënterende consument te luisteren.”
Reacties 0