Australische retail strijdt tegen buitenlandse e-commerce

Australische retailers hebben tarieven ingevoerd voor het passen van kleding, om zo te voorkomen dat de consument de kleding past en vervolgens online koopt.

Zo moeten consumenten bij enkele ski winkels vijftig dollar betalen om skischoenen te passen. Wanneer zij het product kopen krijgen ze het geld weer terug. Andere fysieke retailers nemen de trend over, omdat zij de laatste jaren te lijden hebben onder de populariteit van e-commerce.

De retailers eisen dat de regering een fiscaal voordeel voor de overzeese detailhandel afschaft. Dit voordeel houdt in dat buitenlandse online retailers geen tien procent btw over de ingevoerde goederen en ook geen tien tot vijftien procent invoerrechten hoeven te betalen op items onder de duizend dollar.

Volgens Bill Shorten, minister van Economische zaken, hebben traditionele retailers dankzij hun klantenservice nog steeds een stapje voor op online retailers. 'Competitie gaat om meer dan alleen de prijs', aldus Shorten in een brief aan de International Fashion Group. 'Consumenten mogen dan online goedkopere producten vinden, ze hebben op het internet geen toegang tot persoonlijke service of advies.'

De International Fashion Group heeft woedend gereageerd op de brief van Bill Shorten. "Consumenten gaan naar winkels om bepaalde merken uit te proberen, om ze dan vervolgens online in de VS te kopen”, vertelt David Mendels in The Weekend Australian. "Een kledingstuk dat in het buitenland wordt gekocht, brengt bij ons geen geld in het laatje.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!