Bureau nToklo spoort retailers aan zich niet alleen op Facebook te richten betreffende social commerce. Het bureau dat bedrijven adviseert bij de sociale integratie claimt dat topretailers in Groot Britannië tien keer meer unieke bezoekers op hun website hebben dan fans op hun Facebook-pagina. Zo had Tesco 3,2 miljoen unieke Britse bezoekers, tegenover 61 duizend Facebook fans.
Retailers zouden volgens nToklo daarom sociale aspecten aan hun website toe moeten voegen, in plaats van zich te focussen op een Facebook store. Op deze manier kunnen e-tailers hun klanten leren kennen en gebruik maken van doelgerichte marketing.
“We zeggen niet dat retailers niet via Facebook moeten verkopen, maar ze moeten wel een multidisciplinaire aanpak hebben betreffende social commerce”, zegt ceo Gareth Meenvan nToklo. Dit bereiken retailers het best door sociale features aan hun site toe te voegen. Op die manier worden de verkopen gestimuleerd, wordt de betrokkenheid verhoogd en komen retailers meer te weten over hun klanten.”
‘Retailers moeten verder kijken dan Facebook’
Gepubliceerd op 19 april 2011 om 00:00
Reacties 0