PostNL denkt te gaan profiteren van de groeiende populariteit van webwinkelen in ons land. Dat heeft het postbedrijf, dat eind mei waarschijnlijk wordt afgesplitst van TNT, maandag bij een presentatie voor analisten laten weten.
De bezorging van het aantal normale poststukken daalt al jaren, maar deze trend moet worden gecompenseerd door een toename van de bezorging van producten die via internet worden aangeschaft, in combinatie met de groeiende internationale activiteiten.
De markt voor kleine pakketten groeit in Nederland dankzij de opkomst van internetwinkels volgens PostNL van 1,1 miljard euro in 2010 tot 1,3 miljard euro in 2015. In 2010 had TNT Post op die markt een aandeel van 39 procent.
Met een goede service moet dat aandeel groeien, aldus PostNL. Zo krijgen klanten zekerheid over het tijdstip waarop producten worden afgeleverd en worden nieuwe initiatieven genomen om de veiligheid van het onlinewinkelen te vergroten. Om de dienstverlening te verbeteren bouwt PostNL in de komende jaren zeventien nieuwe sorteercentra.
PostNL verwacht veel van webwinkelmarkt
Gepubliceerd op 10 mei 2011 om 00:00
Reacties 0