Brand Keys bepaalt merken met grootste merktrouw in VS
Gepubliceerd op 8 juni 2005 om 00:00
Uit de jaarlijkse Customer Loyalty Index van het Amerikaanse onderzoeksbureau Brand Keys blijkt dat klanten in alle 35 productcategorieen die werden onderzocht, momenteel hogere verwachtingen van merken koesteren dan een jaar geleden. Vaak kunnen merken de gestegen verwachtingen niet bijhouden en daalt de merktrouw.Een greep uit de winnaars van de diverse onderzochte branches. De winnaar bij de luchtvaartmaatschappijen is JetBlue Airways, bij sportschoenen is er een gedeelde eerste plaats voor Adidas en New Balance, bij light bier winnen Coors Light en Miller Lite (Amstel Light staat op plaats 3), bij huurauto`s Avis, bij coffeeshops Starbucks, bij computers Apple en IBM, bij dvd-spelers Sony, bij benzinestations BP, bij hotels Hyatt en Marriott, bij kopieerapparaten Canon, bij online boeken en muziek Amazon.com, bij pakketdiensten UPS, bij zoekmachines Google.com, bij frisdranken Pepsi, bij light frisdranken Diet Pepsi, bij televisies Sony en bij mobiele telefonie Cingular en Verizon.
Reacties 0