Verhouding huismerk – A-merk centraal op ECR Nederland congres

Harry Brouwer, directievoorzitter van Unilever Bestfoods Nederland, illustreerde de huidige situatie tussen A- en huismerken als volgt: “Ik sprak vandaag een dame van 78 die het beu is nog langer kruipend door de winkel te gaan om al die mooie A-merken te vinden”. Hiermee doelde Brouwer op de schapindeling, waar huismerken en de A-merken van schappositie hebben geruild. De A-merken liggen onderin en de huismerken staan op ooghoogte. “De onderhandelingen zijn verhard, de marges staan onder druk, maar als vervolgens alles blokkeert, is dat niet goed voor onze markt”, aldus collega-producent Barnabas Kossmann, algemeen directeur Benelux van Procter & Gamble.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!