Karstadt opgedeeld in drie divisies

Karstadt zal dit jaar worden opgedeeld in drie zelfstandige divisies. Dat schrijft Fashion United op haar site. Het grootste warenhuisconcern van Duitsland zal in de winter bestaan uit warenhuizen, sportwinkels en een premium divisie. De opdeling moet leiden tot verbetering van de winstgevendheid en de marktpositie van de drie bedrijven.

De drie divisies zullen los van elkaar opereren, ieder met hun eigen dynamiek, klanten, concurrenten en mogelijkheden. De afzonderlijke entiteiten zullen ieder op hun eigen manier in de markt worden gezet. Financiële zaken, IT en human resources blijven wel centraal georganiseerd.

Investeerder Nicolas Berggruen, die Karstadt vorig jaar overnam, beschouwt de acquisitie als een investering voor de lange termijn en zegt niet van plan te zijn het bedrijf op korte termijn opnieuw te verkopen. "Onze aandeelhouder heeft zich voor langere tijd aan de onderneming gecommiteerd met de intentie alle drie de divisies systematisch te ontwikkelen", aldus Jared Bluestein, voorzitter van de raad van commissarissen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!