Supermarkten vergroten marktaandeel in groenten

Nederlandse supermarkten hebben vorig jaar meer groenten verkocht. Hun marktaandeel steeg van 37,7 procent in 2009 naar 38,4 procent in 2010, blijkt uit cijfers van Productschap Tuinbouw.

Marktleider in de supermarktbranche Albert Heijn zag zijn groenteverkopen sneller groeien (met tien procent naar een aandeel van 38 procent) dan de concurrentie. Volgens Albert Heijn komt deze forse volumegroei voor de productcategorie verse groenten door een scherper prijsbeleid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!