KPN en eYe-Display werken samen in Digitale Instore Marketing
Gepubliceerd op 9 juni 2005 om 00:00
KPN breidt, in samenwerking met eYe-Display, haar dienstenportfolio uit met Narrowcasting, ook wel Digitale Instore Marketing (DIM). DIM is een techniek waarbij commerciële boodschappen worden gepubliceerd op LCD schermen. Met DIM kunnen consumenten in de winkel optimaal worden geïnformeerd over bijvoorbeeld het aanbod, aanbiedingen en speciale acties. KPN voorziet in de complete hardware waaronder de ADSL-netwerkverbinding en eYe-Display in het content management systeem. Uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders (BVA) blijkt dat de winkel in de communicatie tussen producent en consument een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Het DIM-systeem is hierop een antwoord. Bedrijven als Albert Heijn en NS/Servex maken al gebruik van DIM. Bij een recente nieuwbouw van een AH-winkel in Dordrecht zijn direct 6 grote LCD schermen geïnstalleerd, waarop het DIM-systeem draait. 'Op deze manier kan ik pas echt communiceren op de winkelvloer met mijn klanten. Naast aanbiedingen wordt het systeem ook gebruikt voor locale boodschappen en advertentieruimte voor leveranciers. Uit de eerste weken na de opening blijkt al direct wat een impact deze manier van Digitale Instore Marketing heeft. We behalen een hogere omzet', aldus Cees van der Poel, eigenaar en franchiser van de AH-vestiging in Wielwijk te Dordrecht. Doordat met grafisch materiaal wordt gewerkt, is voor deze toepassing een snelle netwerkverbinding van groot belang. Deze snelle verbinding wordt geleverd door KPN (ADSL-netwerk). KPN verzorgt als ‘hardware partner’ tevens de complete hardware en al de installatieactiviteiten voor het DIM-systeem. eYe-Display levert het content management systeem met een uitgebreid pakket content management software (content ontwerp, -bewerking en distributie) en het operationele beheer op afstand.
Reacties 0