CBL wil dat er meer gezonde producten worden verkocht

Levensmiddelenfabrikanten moeten meer gezonde producten maken die tegelijk lekker zijn. Dat zei voorzitter Klaas van den Doel van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) tijdens een bijeenkomst van het CBL en Wageningen Business School. Volgens Van den Doel wil de detailhandel graag meer gezonde producten verkopen. `Met de juiste marketing en bijvoorbeeld een langere schaptolerantie of een mooie plek in de winkel, maken we die producten dan samen tot een succes`, aldus Van den Doel. Niet iedereen was het helemaal met de CBL-voorzitter eens. Zo stelde algemeen directeur Frans Fredrix van Superunie dat de retailers zelf het uiteindelijke succes van producten bepalen. Fredrix wil wel innovaties opnemen, maar dan wel producten die `intrinsiek` beter zijn.Waar de aanwezigen het wel allemaal over eens waren, is dat de consument beter geinformeerd moet worden. Etiketten moeten eenvoudiger en begrijpelijker worden, evenals voorlichting en reclame-uitingen. Het CBL heeft het voorlichten van de consument inmiddels tot kernactiviteit gemaakt bij het bestrijden van overgewicht. Voor supermarkten is een plan van aanpak gemaakt met als titel `Stimulans naar balans`. Om de consument beter te informeren, heeft het CBL de nieuwe website www.allesovereten.nl opgezet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!