Postorderbedrijf wordt steeds meer internetonderneming
Gepubliceerd op 10 juni 2005 om 00:00
Postorderbedrijven zoeken andere manieren om zichzelf via de media onder de aandacht te brengen. Wehkamp wil met zijn catalogus meer op een tijdschrift lijken, Otto is een samenwerkingsverband aangegaan met Microsoft, terwijl Neckermann een herpositionering doorvoert en mikt op de jonge vrouw. Duidelijk is dat internet steeds belangrijker wordt. Wehkamp haalt meer dan 50% van de huidige omzet met e-commerce binnen, Otto en Wehkamp verwachten binnen nu en twee jaar de helft van de omzet via internet te boeken. De integratie van kanalen als catalogus, telefoon en internet wordt steeds belangrijker. De catalogus krijgt een andere rol. Er komen er meer van uit, ze moeten lijken op magazines en met name inspireren om de webwinkels te bezoeken. Op die wijze moet de doorlooptijd van het assortiment omhoog. `Voorraadmanagement is een van de belangrijkste punten in de thuiswinkelmarkt`, aldus Armin Lehman, marketingdirecteur bij Otto. De drie postorderbedrijven zijn constant bezig met hun websites. Wehkamp denkt na over een gepersonaliseerde e-mailnieuwsbrief.
Reacties 0