Gezondheidsbewuste en allergische vegetariers zijn groeiende doelgroep

De groep niet-vleeseters in het Verenigd Koninkrijk groeit langzaam en bedraagt momenteel 6 miljoen personen. Om groei van de markt voor vegetarische producten te bevorderen moeten fabrikanten zich vooral richten op de gezondheidsbewuste consument en mensen met een allergie voor bepaalde voedingsmiddelen. Dit blijkt uit onderzoek van Mintel. Deze laatste groep telt 12 miljoen consumenten, twee maal zo veel als de groep vegetariers. De groep die uit principe geen vlees eet blijft vrij constant, maar de groep die vlees afwisselt met vegetarische producten vertoont nog groei. Ook restaurants en cateraars kunnen profiteren van deze ontwikkeling.In 2004 bedroeg de markt voor producten zonder vlees 626 miljoen pond, 38% meer dan in 1999. De omzet groeide in 2004 echter met slechts 2% ten opzichte van 2003. De verkoop van diepvriesproducten daalde zelfs, vooral die van vegetarische diepvriesmaaltijden. De groei van koelverse producten daalde van 8% naar 4% en ook kant-en-klaarmaaltijden lieten een daling zien. De markt voor koelverse producten bedroeg 441 miljoen pond, 70% van de totale markt voor voedingsmiddelen zonder vlees. De omzet aan diepvriesproducten bedroeg 180 miljoen pond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!