Sainsbury’s profiteert van Koninklijk huwelijk

De Koninklijke bruiloft van William en Kate heeft de omzet van supermarktketen Sainsbury’s flink gestuwd. De keten groeide in het eerste kwartaal van 2011 met 1,9 procent, tweemaal zoveel als concurrent Tesco. Vooral de verkoop van non food artikelen liep goed. De supermarktketen verkocht namelijk zo’n vijfhonderd kilometer aan straatversieringen.

Daarnaast verkocht Sainsbury’s 159 duizend vlaggen en 49 duizend mokken met een beeltenis van het bruidspaar. Buiten Kerstmis en Nieuwjaar was er nog nooit zoveel champagne over de toonbank gegaan als in het eerste kwartaal van 2011. De Britse keten noemt daarnaast een goed Pasen en het mooie weer als redenen voor de gunstige resultaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!