Albert Heijn start met voorspellend bestelsysteem voor vers

Supermarktketen Albert Heijn start bij 150 van haar supermarkten met de invoering van het bestelsysteem ‘replenishment’. Dit is een voorspellend systeem voor de versgroepen van Albert Heijn en levert een omzetgroei tot 3% op. De omzetgroei wordt gerealiseerd door minder out-of-stock en door vollere schappen. Vooral bij vlees en vis is er een grote omzetstijging haalbaar. Het voorspelbaar bestellen is bij AH al effectief bij de kruidenierswaren. De versgroepen vragen speciale aandacht. “Verpakte producten als vlees en panklare groente hebben we aardig onder de knie. Lastiger wordt het bij producten als aarbeien en bloemkolen. Je hebt dan te maken met schaarste of afwijkende maten”, zegt AH-projectleider Ruud Limmen in Distrifood.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!