‘Consument vaker beïnvloed door internet’

Bijna de helft van alle Amerikaanse retailaankopen zijn ‘web-influenced’. Dat houdt in dat de aankoop online wordt gedaan, of door online content wordt beïnvloed. Dat schrijft online publishing platform provider Zmags in het rapport ‘How to Engage & Empower Today’s Online Shopper with Multi-Channel Web Markets’.

In 2011 hebben retailers 45 procent van hun omzet (in)direct aan het internet te danken. Volgend jaar stijgt dat percentage tot 49 procent. Voor elke twee dollar die consumenten bij een retailer uitgeven, is bijna één euro toe te schrijven aan het internet. De provider benadrukt het belang van een multichannelstrategie om de concurrentie voor te blijven en de omzet te doen stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!