Omzetaandeel huismerken stijgt

Huismerken hebben Nederlandse supermarkten in 2010 ruim 7,5 miljard euro opgeleverd. Dat is goed voor een omzetaandeel van 25,5 procent. In 2009 bedroeg dat aandeel nog 25 procent. Zo blijkt uit het jaarboek 2011 dat door de Private Label Manufacturers Association (PLMA) is gepubliceerd.

In volume bedraagt het aandeel van de huismerken 27 procent, een toename van 0,9 procent ten opzichte van 2009. Nederland moet het met dat percentage afleggen tegen negentien andere Europese landen. Zwitserland kent het hoogste volumeaandeel van private labels. Het volumeaandeel van de koploper bedraagt 52,6 procent, terwijl het omzetaandeel 46,3 procent bedraagt.

Het marktaandeel van huismerken nam het hardst toe in de categorieën diepvriestoetjes en vers vlees. Bij vers vlees steeg het marktaandeel met 11,9 procent en bij de diepvriestoetjes bedroeg de toename 8,6 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!