Speciaalzaken bundelen assortimenten online

Vijf speciaalzaken in Amstelveen hebben hun producten op internet gebundeld om tegenwicht te bieden aan supermarkten. Een bakker, slager, vishandelaar, groenteman en kaasboer bieden online een assortiment aan dat ook in supermarkten te vinden is. 

Supermarkten zouden steeds meer klanten weglokken bij speciaalzaken. Voor speciaalzaken is het moeilijk om de ketens bij te benen. Zo is het aantal speciaalzaken in hoofdstad Amsterdam in 35 jaar gehalveerd, terwijl het aantal supermarkten ruim verdubbeld is.

“Speciaalzaken kunnen maar moeilijk met de tijd meegaan”, aldus Wiko Mocking van Qookqook, het bedrijf achter de webwinkel. “Voor veel winkeliers is het te duur, te ingewikkeld en te tijdrovend om een eigen webwinkel te onderhouden.”

Klanten kunnen bij Qookqook hun volledige bestelling in één keer plaatsen, waarna de winkeliers hun deel van de order klaarzetten en een bezorger de spullen nog dezelfde dag aflevert. “Consumenten hebben geen zin om in vijf webwinkels boodschappen bij elkaar te puzzelen.” Toch verwachten de initiatiefnemers vooral bestellingen van bedrijven. “Of consumenten hier gebruik van zullen maken, valt nog te bezien”, aldus de Amstelveense slager Fred van Ingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!