'Action voelt doelgroep perfect aan'

Nu het Britse private-equityhuis 3i non foodsupermarkt Action heeft overgenomen, wordt duidelijk waar de koopjesketen haar succes aan te danken heeft. Naar de omzet- en de winstcijfers was het tot voor kort gissen . Nu 3i voor de overname ruim vijfhonderd miljoen betaalt, wordt duidelijk dat de keten sinds haar oprichting in 1993 succes heeft.

Volgens kenners ligt dat vooral aan het goed aanvoelen van de doelgroep. Meer dan een derde van de huishoudens zou de keten meer dan één paar keer per week bezoeken, 'omdat er altijd goedkope producten te vinden zijn die ze pas bij het zien ervan eigenlijk altijd al wilden hebben', aldus het FD.

De winkelketen speelt in op de hebberigheid van consumenten die deze ‘koopjes’ niet kunnen laten liggen. Bovendien is 65 procent van het totale assortiment tijdelijk. Elke week worden de winkels voorzien van minimaal honderd nieuwe producten. Kopers zouden deze verassing leuk vinden.

Voor Action is het handig dat er nooit een voorraad hoeft worden aangehouden. Geschat wordt dat de omzet in Nederland achthonderd miljoen euro bedraagt. Volgens oprichter Deen moet er het komende jaar elke dag een nieuwe winkel worden geopend. De keten denkt daarbij ook aan uitbreiding in de Randstad en in het buitenland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!