Fashionretailers benutten de mogelijkheden in e-commerce onvoldoende. Dat steltJochen Krisch, adviseur op het gebied van e-commerce in Duitsland. Hij meent dat de fashionsector de meeste ruimte voor online groei net gebruikt.
De fashionsector kan dan ook een aantal radicale veranderingen verwachten, aldus Kirsch. Spelers die innovatieve verdienmodellen op de markt brengen, kunnen namelijk veel van die ongebruikte ruimte claimen. De adviseur verwacht dat er in Europa ruimte is voor zeker twee fashionretailers ter grootte van het Amerikaanse webwarenhuis Amazon.
Volgens Krisch noteerden online spelers als Asos de laatste jaren enorme groeipercentages. Toch is het aandeel webomzet in de gehele modebranche nog maar gering. “Dit kan liggen aan het feit dat geen van de gevestigde online spelers in staat is gebleken klantloyaliteit op te bouwen”, aldus Krisch. “Op die manier wordt er geen blijvende emotionele connectie met klanten bewerkstelligd.”
'Modesector laat online ruimte onbenut'
Gepubliceerd op 5 juli 2011 om 00:00
Reacties 0