Tesco brengt virtueel shoppen

Zuid-Koreanen kunnen voortaan in metrostations virtueel bij Tesco shoppen. Het nieuwe winkelconcept van de Britse keten houdt in dat er verschillende afbeeldingen van winkelschappen op de muren van de stations hangen. De producten op deze afbeeldingen zijn voorzien van een OR-code, die consumenten met een smartphone kunnen scannen. Deze worden vervolgens in een viruteel winkelmandje geplaatst en door Tesco aan huis geleverd.

De nieuwe actie van Home Plus, de lokale formulenaam van Tesco, heeft de keten al meer dan tienduizend nieuwe klanten opgeleverd. Het aantal geregistreerde online klanten nam met 76 procent toe. Hierdoor mag Home Plus zich in Zuid-Korea marktleider op het gebied van levensmiddelen noemen.

Klik hier voor een filmpje op YouTube.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!