Retailers investeren in m-commerce

Bijna tachtig procent van de gevestigde Amerikaanse retailers gaat nog dit jaar in mobile commerce investeren. Volgens onderzoek van The E-tailing Group wil 39 procent van deze retailers daar niet meer dan 25 duizend dollar aan besteden.

Volgens experts op het gebied van mobile commerce is 25 duizend dollar echter genoeg om een m-commerce site op te zetten of te investeren in het versturen van smsjes. Zes procent van de tweehonderd ondervraagde retailers geeft aan dit jaar meer dan 350 duizend dollar te willen investeren in het mobiele kanaal. Zo’n 22 procent van de retailers laat m-commerce nog even links liggen, en investeert niets in het opzetten van een dergelijk kanaal.

"De mobiele sector heeft grote vooruitgang geboekt," zegt Lauren Freedman, voorzitter van de E-tailing Groep. "Haar invloed binnen de retailsector is dan ook fors toegenomen." Een kwart van de retailers heeft al een m-commerce site, terwijl 34 procent plannen heeft om er nog dit jaar één op te zetten. Veertien procent van de retailers verstuurd sms-berichten aan haar klanten, terwijl 22 procent in 2011 een dergelijk initiatief op wil zetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!