Online bestedingen fors gestegen

De online consumentenbestedingen zijn het afgelopen half jaar met elf procent gestegen. Dat blijkt uit een overzicht van Mijnwebwinkel, een aanbieder van webwinkelsystemen in Nederland.

De gemiddelde bestedingen daalden, maar het aantal verkopen is het afgelopen half jaar flink gestegen. Het ziet er daarom naar uit dat consumenten steeds vaker voor goedkopere producten kiezen. Bovendien brengt een toenemend aantal webwinkels geen of minder verzendkosten in rekening, waardoor het aantrekkelijker wordt om ook voor lagere bedragen een aankoop online te doen.

Sieraden en luxe goederen waren het afgelopen jaar online minder populair dan dezelfde periode in 2010. De productcategorieën kleding en huis- en tuinproducten zijn nauwelijks veranderd. De online populariteit van consumentenelektronica is in het eerste half jaar van 2011 daarentegen sterk toegenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!