Wakker Dier gaat via reclamespotjes actief protesteren tegen supermarkten die kiloknallers aanbieden. Op twitter meldt de actiegroep: “Primeur! Supermarkten, maak je borst maar nat!! Want Wakker Dier start zaterdag TV-campagne tegen de #kiloknaller.”
Opvallend is dat Wakker Dier zich strijdlustig opstelt, terwijl het aantal kiloknallers het afgelopen jaar flink is gekelderd. In het tweede kwartaal van 2011 is het aantal kiloknallers met 52 procent gedaald ten opzichte van diezelfde periode het jaar ervoor. Vooral bij C1000, Jumbo en Lidl nam het aantal kiloknallers drastisch af.
C1000 was in het verleden vaak de klos bij de campagnes van de anti-vleesactiegroep. Dierliefhebbers werden bijvoorbeeld opgeroepen te solliciteren bij C1000 op de functie van vleesmanager. Bij de nieuwe campagne, die zaterdag van start gaat, zal blijken of de actiegroep het op een specifieke supermarktketen heeft gemunt.
Wakker Dier zet strijd tegen supermarkten voort
Gepubliceerd op 7 juli 2011 om 00:00
Reacties 0