Om de dalende populariteit van catalogi te compenseren, gaat OTTO zich nadrukkelijker bezig houden met e-commerce. Om dat te bereiken herstructureert webwinkel te top van zijn organisatie. Zo neemt Michael Heller de verantwoordelijkheid over de verkoop over van vice-bestuursvoorzitter Rainer Hillebrand. Hillebrand gaat zich vervolgens bezig houden met het nieuwe bestuursterrein ‘Merk, Service en E-commerce’. Volgens de webwinkelgigant gaat het hier niet om een bezuinigingsoperatie en gaan er dus geen banen verloren.
OTTO boekte in het boekjaar tot en met februari 2011 een online omzet van 4,8 miljard euro. Dat is een stijging van één miljard, terwijl de totale stijging van de keten 1,3 miljard euro bedroeg. De keten heeft haar groei dus vooral aan de online tak te danken. OTTO bezit wereldwijd nu zo’n vijftig e-comerce platforms.
OTTO reorganiseert voor online groei
Gepubliceerd op 7 juli 2011 om 00:00
Reacties 0