Boost voor online kledingverkoop

De verkoop van kleding zit momenteel in een heftige verschuiving van de stenen winkel naar de webshop. Waar in het verleden vooral de bekende merken gevonden werden door de webwinkelende internetters zijn nu de goedkopere maar hippe Asos en Topshop webwinkels de drukstbezochte webwinkels. Daarnaast blijft ook de prijzige couture van Net-a-Porter in trek.

Door deze verkoopverschuiving zijn bloggende twintigers de nieuwe fashionexperts. Hierdoor is wachten op de modebladen voor de laatste trends verleden tijd. Bloggers bepalen nu wat hip is en geven tips voor aankopen. Webshoppers kunnen vervolgens online direct de getoonde spullen bestellen.

In Nederland beschikt 91 procent van de inwoners over internettoegang. Van dit percentage winkelt 67 procent online. Dit is bijna het hoogste percentage van Europa. Het afgelopen jaar kochten Nederlanders voor 8,2 miljard euro online.

Door het grote gemak en de hoge snelheid van het webwinkelen wordt de winkelstraat steeds minder populair. Fysieke winkels richten zich door deze dalende populariteit meer op zogenaamde sfeerwinkels. Hier wordt de klant naar binnen gelokt middels koffie en champagne en kan de klant meer dan slechts winkelen. WE fashion en CoolCat openden recentelijk sfeerwinkels in Amsterdam.

Naast de losse webwinkels openen ook steeds meer merken een winkel op hun Facebookpagina. Zo is Victoria's Secret het populairste merk op het sociale netwerk en zijn ook de labels Adidas, Burberry en Abercrombie & Fitch erg in trek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!