ASOS boekt succes met lokale webshops

De lokale webshops van ASOS hebben de internationale verkoop van de online retailer met 142 procent doen groeien. Dat schrijft Retail Systems op zijn site. Het afgelopen jaar lanceerde de Britse retailer landspecifieke websites in de Verenigde Staten, Frankrijk en Duitsland, waar bezoekers de belangrijkste producten in hun eigen taal kunnen bekijken en met hun eigen muntsoort kunnen betalen.

"Het succes van ASOS is begonnen bij onze mogelijkheid de consument continu te betrekken bij de groei via producten, service en technologie", aldus David N Williams van ASOS. "Wij zijn meer dan een webshop; wij zijn een 'fashion destination'. Wanneer we ook internationaal groeien, wordt het cruciaal relevante en toegankelijke informatie te hebben, die onze teams de juiste beslissingen laat maken wat betreft marketingcampagnes, verbeteringen van de websites en natuurlijk de inhoud."

Met behulp van speciale programma's van het bedrijf Webtrends kan ASOS nu heel gemakkelijk de interactie tussen verschillende eigen sites analyseren en zien welke campagnes en online strategieën het beste aanslaan. "De technologieën van Webtrends helpen ons deze informatie te leveren, wat past bij ons bedrijf en onze ambitieuze groeiplannen", aldus Williams. ASOS wil later dit jaar webshops openen in Australië, Spanje en Italië.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!