Ruim negentig procent van de Britse smartphonebezitters gebruikt het apparaat om producten te vergelijken of te kopen. Terwijl bijna tachtig procent van de Brazilianen zijn mobiele telefoon tijdens het winkelen gebruikt, zo blijkt uit de Global Consumer Survey van MEF onder 8530 duizend respondenten in welgestelde en opkomende markten.
De groei van het gebruik van mobiel internet gaat hand in hand met de daling van het gebruik van internet op een PC. In Groot Brittannie wordt 34 procent minder gebruik gemaakt van internet op de computer dan achttien maanden geleden en in Brazilië is dit gebruik met 41 procent gedaald. In geen enkel land dat meedeed aan het onderzoek van de ‘global community voor mobiele technologie en commerce’ werd door minder dan 72 procent van de consumenten mobiel internet gebruikt.
“Dit wereldwijde onderzoek laat duidelijk zien hoe consumenten over de hele wereld het mobiele internet gebruiken als de sleutel voor hun inhoudelijke en commerciële benodigdheden”, aldus Andrew Bud, voorzitter bij MEF. “Het illustreert ook dat mobiel internet een essentieel platform is voor bedrijven die op de behoeften van de consument willen inspelen.”
Inmiddels hebben bedrijven vanuit totaal verschillende sectoren zich aangesloten bij MEF om de ontwikkelingen op het gebied van mobiel internet op de voet te volgen.
Gebruik mobiel internet stijgt wereldwijd fors
Gepubliceerd op 15 juli 2011 om 00:00
Reacties 0