Keurmerken onbekend bij webshoppers

Thuiswinkel Waarborg wordt het vaakst genoemd door Nederlanders die een keurmerk voor webwinkels moeten noemen. Dat blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Thuiswinkel.org, die het keurmerk verstrekt. Van de driehonderd ondervraagden wist echter slechts negen procent de naam te noemen.

Uit de enquête blijkt dat zeventig procent van de respondenten weet dat er een keurmerk is voor online shoppen, maar zelfs van deze groep weet zestig procent geen concrete naam te noemen. “De keurmerken QShops, mkbOK of Webshop Keurmerk worden helemaal niet genoemd”, aldus TNS Nipo.

Vijf procent van de Nederlanders gaf ‘Thuiswinkel Keurmerk’ als antwoord en door eveneens vijf procent werd ‘Waarborg’ genoemd. Vier procent van de ondervraagden kwam spontaan met ‘Thuiswinkel’ toen ze werden gevraagd een keurmerk te noemen en drie procent noemde ‘Keurmerk Thuiswinkelen’.

Thuiswinkel.org stelt vast dat de naamsbekendheid dit jaar is gegroeid met veertien procent en dat de geholpen bekendheid met het logo erbij is toegenomen van 83 naar 84 procent. Uit het onderzoek van TNS Nipo komt tevens naar voren dat één op de drie Nederlanders zou afzien van een aankoop als ze het Thuiswinkel Waarborg niet vinden bij een webwinkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!