Tankshopformule Esso On the Run heeft de meest tevreden klanten. Gemiddeld krijgt de shopformule van consumenten een 7,62. Esso wordt gevolgd door Douwe Egberts Café en Swirl’s. Dit blijkt uit onderzoek van GfK Panel Services onder 25 formules en bijna duizend consumenten in het out-of-homekanaal.
Klanten waarderen Esso On the Run op twaalf van de dertien aspecten die zijn onderzocht ruim bovengemiddeld. Vooral de goede bereikbaarheid/parkeergelegenheid, netheid van de locatie en de ruime keuze aan dranken
worden bijzonder goed gewaardeerd. Douwe Egberts Café volgt Esso op korte afstand. Zij worden door de eigen gasten gewaardeerd om de goede kwaliteit van het eten en drinken (8,02). De aspecten netheid van de locatie en vriendelijkheid van het personeel worden eveneens positief beoordeeld. Ook Swirl’s doet het goed. De keten blinkt volgens de eigen klantenkring vooral uit in de goede kwaliteit van het eten en drinken. Dit wordt gewaardeerd met een 7,85. Ook de ruime keuze op de menukaart kan de klanten bekoren.
GfK heeft op de eerste Out.of.Home Branchedag een trofee uitgereikt aan de drie formules met de meest tevreden klanten. Daarnaast werden ook de winnaars van Out.of.Home Awards bekend gemaakt. FrieslandCampina is de grote winnaar van deze verkiezing. De drankenfabrikant won zes Awards, waarvan drie gouden in de kanalen Convenience, Beach & Leisure en Sports. Ook Coca-Cola presteerde goed met zes Awards, waarvan twee gouden Awards in de kanalen Fastservice en At School & At Work. Binnen food presteerde Mars en Ad van Geloven goed. Ad van Geloven won drie gouden Awards in de categorieën Sports, Beach & Leisure en Fastservice, terwijl Mars twee gouden Awards won in Petrol en Convenience en twee zilveren Awards in At School & At Work.
Hoogste klanttevredenheid voor Esso
Gepubliceerd op 18 juli 2011 om 00:00
Reacties 0