De 25 grootste Amerikaanse webwinkels hebben allen een mobiele variant van hun webshop, maar slechts twaalf procent heeft een mobiele applicatie. Dit blijkt uit onderzoek van multichanneltechnologieaanbieder CrossView. Onder de 25 aangewezen retailers zaten onder meer Abercrombie & Fitch, Best Buy, Coach, Foot Locker, Polo Ralph Lauren, Toys ‘R’ Us en Urban Outfitters.
Nadat de 25 webwinkels bekeken waren zijn de mogelijkheden van de mobiele webpagina's en applicaties onder de loep genomen. Hierbij werd gekeken naar dertig features en functions, van customer reviews tot het bekijken van de beschikbaarheid van de producten en de aanwezigheid van loyaliteitsprogamma's.
Alle m-commerce sites en applicaties toonden de productnaam, productomschrijving, prijs en de uiteindelijke mogelijkheid tot aanschaf. Daarnaast hadden ook alle mobiele webwinkels een store locator waarmee fysieke winkels in de buurt gevonden kunnen worden. Toch maakte slechts 52 procent hierbij gebruik van GPS-signalen. 88 procent laat consumenten een account aanmaken en productinformatie delen via social media, tachtig procent laat klanten hun aangeschafte product volgen in het verzendtraject en laat shoppers een wensenlijst opstellen.
Meer webwinkels ook actief in m-commerce
Gepubliceerd op 18 juli 2011 om 00:00
Reacties 0