Consumenten gebruiken hun mobiele telefoon steeds vaker bij het doen van aankoopbeslissingen. Dat stelt de site Prijsvergelijk.nl op basis van zijn gebruiksstatistieken, zo schrijft Emerce online. “Op dit moment is het mobiele verkeer verantwoordelijk voor 7,1 procent van het totaal aantal bezoeken en dit percentage groeit snel", aldus eigenaar Pim Megens.
Volgens Megens wordt de mobiele applicatie van zijn vergelijkingssite maandelijks door gemiddels 6500 mensen gebruikt. Zij scannen twaalfduizend barcodes, thuis of in een winkel, om online productspecificaties op te vragen op hun mobiele telefoon. Daarmee beslissen ze om ter plekke een product te kopen of ergens anders naar hetzelfde of een ander item te zoeken. "In de meeste gevallen zoeken gebruikers naar elektronice, maar ook boeken en games zijn goed vertegenwoordigd", aldus Megens. De productgroepen mode en woonartikelen worden vaker op Prijsvergelijk.nl zelf geraadpleegd.
Voor de mobiele app wordt er gebruik gemaakt van grote buttons en afbeeldingen in combinatie met korte teksten. "De interface is hiermee relatief eenvoudig, maar wel prima geschikt voor mobiel gebruik", aldus Megens. "Gezien de beperkingen van een mobiele telefoon is ervoor gekozen om de resultaten van de prijsvergelijking, indien gewenst, per e-mail naar de gebruiker te versturen. Zo kan vanaf de normale pc werkelijk besteld worden, iets wat op een mobiele telefoon bij de meeste shops nog vrij lastig is.“
Mobiel prijsvergelijken in zwang
Gepubliceerd op 19 juli 2011 om 00:00
Reacties 0