Het slechte weer van de afgelopen dagen legt winkeliers geen windeieren. Dat meldt de Telegraaf vandaag. Drommen consumenten die vakantie hebben maken de gang naar winkelcentra, vertelt Henk Kok, directeur Detailhandel Nederland. “Ze maken van de nood een deugd en gaan gezellig shoppen.”
Grote winkels en overdekte winkelcentra lijken het meest te profiteren van het regenachtige weer. V&D ziet een duidelijk verschil met vorig jaar in het aantal bezoekers. “We hebben in de afgelopen vier weken vier procent meer verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.”
La Place zag zijn verkopen naar verluidt met twaalf procent stijgen. Ook HEMA ziet fors meer klanten in zijn vestigingen. Zij kopen vooral meer regenkleding, laarzen en maillots. Bij Albert Heijn worden vooral meer producten als zuurkool en rookworsten verkocht.
Ook de DHZ-branche pikt een graantje mee. “Veel mensen gaan nu klusjes doen’, meldt Detailhandel Nederland. “Bijvoorbeeld een likje verf hier en daar, een schilderijtje recht hangen of laminaat leggen.”
Winkeliers blij met het slechte weer
Gepubliceerd op 19 juli 2011 om 00:00
Reacties 0