Bierbrouwer Bavaria wil met een nieuwe, simpele uitstraling wereldwijd een grotere herkenbaarheid. Het bedrijf heeft zijn look blauw geverfd en gekozen voor een eigen vorm. "We hebben gezegd: een kind moet het kunnen reproduceren", aldus directielid Peer Swinkels in Het Financieele Dagblad.
Eind 2009 vernieuwde het merk in Nederland al alle tapkranen, viltjes, lichtbakken, kratten, parasols en glazen. Afgelopen jaar volgde datzelfde karwei in de honderdtwintig markten wereldwijd, waar Bavaria actief is. De uitdaging was de nieuwe producten in te laten stromen, zonder de consument de gelegenheid te geven mis te grijpen.
"Dat is gelukt", aldus het directielid. In het proces kwamen allerlei ideeën naar boven die helpen duurzamer te produceren, wat vaak ook samengaat met kostenefficienter werken. Daarnaast heeft de consument nu een positiever beeld van Bavaria, dan drie jaar geleden en groeit het bedrijf sterk in alcoholvrije bieren. "De complexiteit van de organisatie is enorm afgenomen", aldus Swinkels.
Reacties 0