Sterke verkoopstijging duurzame koffie

De verkoop van duurzaam geproduceerde koffie is in de eerste zes maanden van dit jaar explosief toegenomen. De hoeveelheid verkochte koffie met certificering van UTZ, de organisatie achter de keurmerken op de verpakking van koffie, thee en chocola, steeg met 38 procent naar 81,3 miljoen kilo.

Nederland is een van de landen waar UTZ het meest is ingeburgerd. Het marktaandeel van UTZ-gecertificeerde koffie ligt hier rond de veertig procent. De hoeveelheid verkochte UTZ-gecertificeerde cacao steeg met 76 procent naar 20,3 miljoen kilo en die van thee met 46 procent naar 1,8 miljoen kilo.

Steeds meer bedrijven kopen gecertificeerde grondstoffen in. Onder meer snoepfabrikant Mars en Pickwick zijn overgestapt op duurzame grondstoffen. Supermarktketen Lidl gebruikt de gecertificeerde grondstoffen voor zijn huismerk koffie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!