Duitsers geven veel meer geld uit aan online bestellingen dan Nederlanders. Dat blijkt uit omzetcijfers van de Branche der Online- und Versandhandel, een zusterorganisatie van Thuiswinkel.org. Nederlandse ondernemers doen er volgens de organisatie verstandig aan zich zelfstandig of via partners aan te sluiten bij deze grote, groeiende markt.
De oosterburen bestelden in het tweede kwartaal van dit jaar voor 5,2 miljard euro aan producten bij webwinkels. Dat is ongeveer vijftien procent meer dan een jaar geleden. De productcategorie ‘textiel, kleding en schoenen’ groeit het snelst en zag de omzet stijgen met twintig procent tot 3,7 miljard euro. Ter vergelijking: in de reisbranche in Nederland werd in diezelfde periode twee à drie keer minder omgezet.
Versandhandel.org verwacht dat de totale digitale handel in Duitsland in 2011 met vijftien procent zal groeien tot een kleine dertig miljard euro. De cijfers over de Nederlandse online bestedingen zullen over enkele weken verschijnen. In 2010 gaven Nederlanders 8,2 miljard euro uit bij lokale webwinkels.
'Kansen voor Nederlandse etail in Duitsland'
Gepubliceerd op 20 juli 2011 om 00:00
Reacties 0