Kijkshop sleutelt aan formule

Kijkshop heeft donderdag in Amsterdam het eerste filiaal in de nieuwe stijl geopend. In het nieuwe concept staan duurzaamheid, overzicht en gemak centraal, aldus de keten. De komende jaren wordt het concept uitgerold naar andere filialen. De vitrines, het kenmerk van de Kijkshop-winkels, blijven bestaan. Nieuw zijn enkele toegevoegde elementen zoals de integratie van het online assortiment.

De nieuwe look van Kijkshop begint buiten, met een open etalage die naast productpresentatie een doorkijkje in de winkel geeft, aldus Kijkshop. De winkel is verdeeld in vier werelden met ieder een eigen kleur. De werelden Media & Bellen, Vrij & Actief, Koken & Wonen en Mooi & Verzorgd liggen aan een 'catwalk' en worden met plafondcirkels aangegeven. De vitrines zijn voorzien van ledverlichting. Op de catwalk, die van de ingang direct naar de kassa leidt, staan open schappen met productaanbiedingen. Internetzuilen bieden de klanten de mogelijkheid om via vier touchscreens productinformatie op te vragen en artikelen te bestellen vanuit het internet only-assortiment.

“Consumentenonderzoek bevestigde dat juist de vitrines het onderscheidende element zijn in de competitieve retailmarkt", aldus COO Frank Pruijn. "Consumenten vinden het prettig om ongestoord en ongedwongen hun keuze te maken. Samen met Jos de Vries The Retail Company hebben we ons vitrineconcept klaargestoomd voor de toekomst. We mikken met dit concept dan ook op een omzetstijging van vijftien procent.”

Kijk voor foto's van het vernieuwde Kijkshop concept op Retail in Beeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!