Sligro boekt forse groei

Sligro Food Group zag zijn nettowinst over de eerste helft van dit jaar stijgen met 20,3 procent tot 32 miljoen euro. De omzet over het eerste halfjaar bedroeg ruim 1,18 miljard euro en was toegenomen met 6,2 procent. De autonome omzetgroei bedroeg 3,3 procent, zo schrijft Out of Home Shops.

“Hoewel de consument nog steeds terughoudend is in zijn bestedingen, zagen wij de omzet in beide marktsegmenten autonoom harder groeien dan de markt”, aldus directievoorzitter Koen Slippens. “Beide segmenten verbeterden hun resultaten, ondanks stijgende inkoopprijzen en felle prijsconcurrentie.”

Foodservice realiseerde volgens Slippens in het eerste halfjaar een autonome omzetgroei van 2,5 procent. "Volgens onze beschikbare informatie hebben wij daarmee de markt verslagen. De combinatie van een toegenomen omzet, behoud van brutowinstmarges en kostenbesparingen zorgde voor een toename van het bedrijfsresultaat ", aldus Slippens

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!