Sligro Food Group zag zijn nettowinst over de eerste helft van dit jaar stijgen met 20,3 procent tot 32 miljoen euro. De omzet over het eerste halfjaar bedroeg ruim 1,18 miljard euro en was toegenomen met 6,2 procent. De autonome omzetgroei bedroeg 3,3 procent, zo schrijft Out of Home Shops.
“Hoewel de consument nog steeds terughoudend is in zijn bestedingen, zagen wij de omzet in beide marktsegmenten autonoom harder groeien dan de markt”, aldus directievoorzitter Koen Slippens. “Beide segmenten verbeterden hun resultaten, ondanks stijgende inkoopprijzen en felle prijsconcurrentie.”
Foodservice realiseerde volgens Slippens in het eerste halfjaar een autonome omzetgroei van 2,5 procent. "Volgens onze beschikbare informatie hebben wij daarmee de markt verslagen. De combinatie van een toegenomen omzet, behoud van brutowinstmarges en kostenbesparingen zorgde voor een toename van het bedrijfsresultaat ", aldus Slippens
Sligro boekt forse groei
Gepubliceerd op 22 juli 2011 om 00:00
Reacties 0