Supermarktketen Spar komt met een webwinkel. De driehonderd franchisenemers van de keten zullen de producten die de klant bestelt zelf uit de schappen halen en ze vervolgens bezorgen of klaarzetten voor afhalers. Dat schrijft Twinkle Magazine online.
Hoe de voor- en achterkant van de webwinkel er precies uit gaan zien is nog onduidelijk. Hiervoor zullen gesprekken volgen met winkelondernemers, aldus bedrijfseconomisch directeur Jaap Tukker. "Uitgangspunt is dat we in de eerste helft van volgend jaar met één centraal aangestuurde en landelijk dekkende webwinkel gaan werken, waar onze franchisenemers gebruik van kunnen maken. Bestellingen komen op basis van postcode binnen bij de juiste ondernemer, die vanuit zijn eigen winkel zorg draagt voor de verwerking van de orders. In die lokale aanpak zit ook onze kracht."
Spar kan zijn circa driehonderd franchisenemers niet verplichten om aan te haken op het initiatief. "Er zullen winkeliers zijn die vinden dat ze al voldoende omzet draaien en die niet zitten te wachten op extra werkzaamheden. Maar het overgrote deel is erg enthousiaist, ook omdat ze er nieuwe klanten mee kunnen winnen", aldus Tukker.
Reacties 0