De Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) viert haar 25-jarig bestaan door winkelclusters in Bangladesh te realiseren. Een winkelcentrumactie en een ludieke veiling tijdens het jubileumfeest moeten genoeg geld opleveren voor de opbouw van vijf mini-winkelcentra in Bangladesh.
“Wat is er nu toepasselijker voor NRW dan het ondersteunen van retailers in een land waar mensen nauwelijks toekomstperspectief hebben?”, zegt directeur Linda Kruit. “Het concept ‘winkelcentra voor winkelcentra’ is voor ons dé manier om onze maatschappelijke betrokkenheid breed uit te dragen.”
Elke winkelcluster in Bangladesh bestaat uit vijf shops, waaronder een kruidenier, een optiek en een water- en energieshop. De winkeltjes bieden 25 jonge, talentvolle Bengalen de kans om als zelfstandig ondernemer met een microkrediet aan de slag te gaan. Training in onder meer boekhouding, inkoop en marketing maken deel uit van het project. Bovendien dient elke shop tevens als leerwerkplaats voor andere getalenteerde mensen.
Om dit doel te realiseren, heeft NRW een speciale consumentenactie opgezet voor de winkelcentra. De deelnemende winkelcentra bieden het winkelende publiek een gevarieerd programma, gericht op de cultuur van Bangladesh. Met onder meer een veiling, een Bengaalse minimarkt en een kinderworkshop. Daarnaast is er op 8 september een groot feest voor alle NRW-leden.
Winkelcentra in actie voor Bangladesh
Gepubliceerd op 2 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0