‘Nieuwe pinnen een flutsysteem’

Het nieuwe pinnen laat aardig wat te wensen over. Omdat de pinpas in het betaalapparaat blijft zitten tot de transactie is voltooid, vergeten consumenten herhaaldelijk hun pinpas eruit te halen. Tot ergernis van het winkelpersoneel, dat achter de klant aan moet rennen.

Het ‘dippen’ werd vorig jaar gelanceerd om de veiligheid van het pinnen te verhogen. De magneetstrip hoeft nu niet langer door een gleuf worden gehaald, maar de chip op de kaart moet in het apparaat worden gestoken. Skimmen, wat de Nederlandse banken zo’n twaalf miljoen euro heeft gekost, zou hierdoor moeilijker worden gemaakt.

Winkeliers zijn echter minder blij met de verandering. “Mensen vergeten de kaart veelvuldig. Dan moet je er ook nog eens snel bij zijn, want voor je het weet lopen ze de winkel uit. Het is gewoon een flutsysteem met een hoofdletter K”, aldus een personeelslid van Albert Heijn. Ook zou de piep die te horen is als de transactie voltooid is te zacht zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!