De groei van het aantal online consumenten zwakt bij moderetailers steeds verder af. Dat blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Volgens de bank is het voor steeds meer ondernemers noodzakelijk meer omzet te genereren door bestaande kopers vaker te verleiden of voor een hoger bedrag bestellingen te doen.
Consumenten geven nog vaak de voorkeur aan een fysieke winkel, omdat ze daar de producten kunnen zien, voelen en passen, aldus het rapport. Om daaraan tegemoet te komen, zouden fashion retailers volgens ABN AMRO via hun webwinkel beter inzicht moeten geven in maatvoering, materialen en kleuren.
Ook kunnen volgens de bank digitale pashokjes worden ingezet om de online winkelervaring te laten lijken op de winkelervaring in een fysieke winkel. Een andere mogelijkheid ter verhoging van de omzet via het online kanaal is het aanbieden van speciale web-only producten. Momenteel wordt vier procent van de totale bestedingen aan kleding en schoenen online gedaan.
‘Einde toename online modeconsumenten’
Gepubliceerd op 8 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0