Sears papt aan met Latino's

Met een nieuwe twitteraccount en Facebookpagina wil Sears fors inzetten op Latijns-Amerikaanse consumenten. De nieuwe twitterpagina, genaamd @SearsLatino, en de tweetalige Facebookpagina moet de ‘Latino’s’ aan Sears binden.

“Het betreft een groot klantensegment voor ons”, aldus Oscar H. Castro, directeur international e-commerce bij Sears. “Gezien de groei van de wereldbevolking en de populariteit van social media, is dit een natuurlijke uitbreiding van onze online initiatieven.“

De inspanningen op Facebook en twitter zorgen voor goede feedback van klanten. “We zien veel positieve reacties vanuit de Latijnse gemeenschap”, aldus een woordvoerder van Sears.

Sears is gericht op een deel van de Amerikaanse bevolking dat snel groeit, maar niet volledig homogeen is. In de VS wonen nu meer dan vijftig miljoen Latino’s, zo’n 16,3 procent van de totale Amerikaanse bevolking. Toch blijkt uit eerder onderzoek dat dit deel van de bevolking het minst gebruik maakt van e-commerce.

Volgens het onderzoeksbureau Pew Hispanic Center is 65 procent van de Latijns-Amerikaanse bevolking online, terwijl dat bij Afro-Amerikanen en blanke Amerikanen respectievelijk 66 procent en 77 procent bedraagt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!